Tuesday 22 November 2011

First element/ Pierwszy element

 
IMG_7936
Well, the first element is there. Just to remind, the theme of the quilt is ‘Night dreams’ and the first element should be a boy sleeping on a cloud. The boy should look like my nephew Bruno in his very sweet Teddy bear overall (my sister came up with this idea and she won). Honestly, I really did not know how to start. Finally, I decided to iron on a black and white photo of Bruno in a corner of the quilt-to-be. Then I decided to make a pillow for him (this was perhaps quite bad idea). I embroidered it with sewing machine and then filled with fabric paint. Unfortunately¸ the paint spreader over the edges and now instead of pillow is a spot.
 
I considered to start over again (especially that the picture is also darker than I wanted it to be) but then I thought that it is quite challenging to go further and make an advantage of this not very fortunate start.
 
So if you have a nice idea for next element with which we could start the story of Bruno’s dream, please leave a comment below this post. I’ll wait until Friday 25th of November 2011.
 
I promise to be faster this time!
 
Cheers!
 
IMG_7935
 
Pierwszy element wykonany. Tak dla przypomnienia: tematem naszej makatki są marzenia nocne. Pierwszym elementem zaproponowanym przez autorkę tematu a prywatnie moją siostrę był chłopiec śpiący na chmurce. Pierwowzorem dla chłopca miał być mój cudny siostrzeniec Bruno w swoim pajacyku ­­- misiu¸ który ja nazywam skórką z Bucza (Bucz z kolei to przezwisko Bruna :)).
 
Długo mi zajęło wymyślenie jak podejść do tematu. W końcu zdecydowałam naprasować zdjęcie Bruna w rogu przyszłej makatki. Potem wymyśliłam, że zamiast chmurki zrobię mu poduszkę (i to był chyba błąd). Wyszyłam kontury poduszki a potem wypełniłam je farbą do tkanin. I wszystko byłoby pięknie gdyby nie to, że farba rozlała się poza kontury i zamiast poduszki jest plama… Myślałam nawet o zaczęciu od nowa, ale potem pomyślałam, że w sumie to będzie to dla mnie ciekawe wyzwanie by z tego co, poniekąd, spaprałam wykrzesać coś ciekawego.
 
Jeśli macie pomysł na kolejny element, który zacząłby historyjkę o śnie Brunowym to zapraszam serdecznie do pozostawienia komentarza. Czekam do piątku 25 listopada 2011. Obiecuję solennie, że ty razem będę szybsza z szyciem.
 
Pozdrawiam!
 

If you want to  spread a word about this project, please feel free to place one of the two photos on your sidebar and link it to this thread:
http://baju-baju-marysiowe.blogspot.com/search/label/charity%20quilt%20II
Unfortunately, I do not know how to make a grab button box…..


button 1 guzik1


Zapraszam do  wklejenie jednego z ze zdjęć do paska na swoim blogu linkując je do tego wątku:
http://baju-baju-marysiowe.blogspot.com/search/label/charity%20quilt%20II by rozesłać wici o  naszym tegorocznym projekcie.

4 comments:

  1. Plama jest zdecydowanie poduszką, a nawet poduszkochmurką. To teraz chyba taka komiksowa chmurka, w której ukażą się postaci ze snu, duża na wielkość makatki prawie.

    ReplyDelete
  2. O czym marzą tak malutkie dzieci? O cycusiu pełnym mleka! Więc to moja propozycja ;)

    ReplyDelete
  3. Kolorowy ptak, który odgania złe sny!

    ReplyDelete

Thanks a lot for your comments!/ Bardzo dziekuje za komentarze!