Thursday 14 January 2016

Folder d.i.y./ Segregator

We have started our Advent diary without plans for place in which it will be kept, I mean, will we use a box, a folder or something else? Folder seemed to be the best idea, but I had none suitable for such small pages. The only one I had at home was a very old grey ring binder, so I had to re-make it.

Nasz Adwentownik zaczęliśmy robić  bez pomysłu na jego “opakowanie”. Nie pomyślałam czy będzie on przechowywany w segregatorze, pudełku, kopercie itp. Segregator okazał się najlepszym posmysłem gdy stos zapisków stawał się coraz większy. W domu nie mialam nic poza starym, szarym segregatorem biurowym, zdecydowanie za dużym do naszych karteczek. Trzeba go było więc przerobić.   




With a kitchen knife I cut it to the size somewhat larger than the pages. Scissors were not strong enough for this task (if you have a small saw, it will be perfect for this job). Then I glued decorative paper on the outside of the folder leaving some allowance for folding.

Nożem kuchennym przycięłam go do wymiarów ciut większych niż kartki pamiętnika. Nożyczki nie były wystarczająco mocne do tego zadania, natomiast mała piła do drewna sprawdziłaby się doskonale.Następnie nakleiłam kolorowy papier na zewnętrzną stronę segregatora. Zostawiłam sprory zapas na zawinięcie. 






Then I glued a paper on the back of the folder. This should be done on closed folder. If you do it when the folder is open, the paper will tear when you will try to close the folder.


Potem przykleiłam papier do grzbietu segregatora. Trzeba to robić koniecznie gdy segregator jest zamknięty. Gdybście to zrobili na otwartym segregatorze to po wyschnięciu papier popękałby na zgięciach. 



At the end I added decorative paper inside the folder and after cutting the excess of paper on the openings (I did not do this job very well) the folder was ready to be filled with our pages.


Na koniec wykleiłam środek ozdobnym papierem, wycięłam papier z otworów (tutaj się nie popisałam starannością...) i segregator był gotowy by go wypełnić naszymi zapiskami. 









No comments:

Post a Comment

Thanks a lot for your comments!/ Bardzo dziekuje za komentarze!