Saturday 21 November 2015

Homemade lampshade/ Abażur domowej roboty

Lampa Jagny (14)

Until recently, in Jagna’s room hung heavily faded and nibbled by the tooth of time, pink lamp with Disney princesses. It had to be replaced but I could not find anything that we all like. So I decided to make the lampshade myself. The project was very easy.

IMG_0092IMG_0099

I found an old, worn, lace tablecloth, which I washed and repaired where necessary. With HAMA beads, I made a few small florets and attached them to fishing threads. The plastic material, of which the old lamp was made, was very weak and brittle, so I crushed it out of the shade frame. Then I cut a whole for the cable in the tablecloth, hung it on the old frame, attached the HAMA florets and few artificial roses and the lamp was ready. Child and mom are happy. And that's what the handicraft is all about!

Have a nice day!

IMG_0102Lampa Jagny (13)

Do niedawna w pokoju Jagny wisiała mocno już wyblakła i nadgryziona zębem czasu, różowa lampa z księżniczkami Disney’a. Trzeba było ją już koniecznie wymienić, ale nie potrafiłam znaleźć niczego co by się nam podobało. Wpadłam więc na pomysł zrobienia abażuru własnoręcznie. Operacja okazała się banalnie prosta.

Lampa Jagny (7)Lampa Jagny (3)

Znalazłam stary, podniszczony obrus koronkowy, który wyprałam i podreperowałam. Z koralików HAMA zrobiłam parę małych kwiatuszków, które powiesiłam na żyłkach. Plastik, z którego wykonana była stara lampa bardzo skruszał, więc w try miga go wydłubałam uzyskując w ten sposób podstawę abażuru. W obrusie wycięłam dziurę na kabel, zawiesiłam go na szkielecie lampy, podwiesiłam kwiatuszki z HAMY, oraz parę sztucznych róż i lampa gotowa. Dziecko i mama zadowolone. I o to własnie chodzi w robótkach ręcznych.

Miłego dnia!

Lampa Jagny (9)Lampa Jagny (8)Lampa Jagny (4)

No comments:

Post a Comment

Thanks a lot for your comments!/ Bardzo dziekuje za komentarze!