Sunday 1 November 2015

Sok z winogron/Grapes juice

IMG_0086

Our neighbor grows grapes on a fence we share. She does not eat them and brings everything that grows on her side to us. We love them. They are yummy, sweet blue grapes. Until now, we were eating them fresh but this year I wanted to preserve them somehow. So I made a grape juice. Very simple: clean grapes I put into a pan with a bit of water and 50 g sugar per 1 kg of grapes. I heated them slowly and when the grapes started to brake I strained them and transferred, still hot, juice to clean bottles. Delicious! And this color!

IMG_0060IMG_0066

Na płocie, który dzielimy z sąsiadką rośnie jej krzak winogron, który co roku daje obfite plony w postaci przepysznych, słodziutkich, niebieskich winogron. Zajadamy się nimi z wielką przyjemnością. Sąsiadka ich nie je i przynosi nam te, które rosną po jej stronie.

W tym roku postanowiłam spróbować zrobić z nich sok. Jeszcze nigdy tego nie robiłam, a okazało się to wyjątkowo proste. Na kilogram winogron użyłam 50 g cukru. Umyte winogrona, wraz z cukrem i odrobiną wody dałam do garnka i podgrzewałam, aż zaczęły pękać i dawać sok. Ten sok zlałam do butelek i to wszystko. Jest bardzo smaczny, no i ten kolor!

IMG_0074IMG_0076IMG_0084

No comments:

Post a Comment

Thanks a lot for your comments!/ Bardzo dziekuje za komentarze!