Wednesday 30 December 2015

Duck and cranberries/ Kaczka i żurawina

This year, for the very first time I made roast duck for the Christmas dinner. It was a bit intimidating task in the beginning but eventually I managed quite well. As a basis I used this recipe of Jamie Oliver

I did make the gravy but I soaked the duck overnight in salty water (one or two spoons salt per one liter water) prior to baking. On the picture you can see what I used to stuff the duck. Instead of gravy I made this cranberry-apple sauce. Also thanks to Jamie (I added clove). The sauce was delicious and so was the duck. 

Since there was more than enough of this sauce I put it to jars and gave to dear friends.

I hope your Christmas was at least as good as ours!




W tym roku, po raz pierwszy w życiu upiekłam na świąteczny obiad kaczkę. Trochę się bałam bo to ptaszysko jest nieziemsko drogie w Kraju Wiatraków. Skorzystałam z tego przepisu Jamie’go Olivera jako inspiracji, ale nie zrobiłam tego sosu który jest w przepisie. Zamiast niego zrobiłam ten sos jabłkowo-żurawinowy, również według przepisu Jamie’go (dodałam parę goździków). 

Sos wyszedł pyszny, podobnie jak kaczka. Zostało go sporo, więc dałam go do słoików i sprezentowałam dwóm dobrym koleżankom.  Nadzienie zrobiłam również nieco inne niż w przepisie. Na zdjęciu jest wszystko czym nadziałam mojego kaczora. 


Kaczkę przed pieczeniem moczyłam przez noc w solance (1-2 łyżki soli na litr wody). Nie ma tego w przepisie Jamie’go, ale gdzieś wyczytałam, że poleca to pani Gessler, twierdząc, że taki zabieg wpływa korzystnie na soczystość kaczki.

Mam nadzieję, że Wasze  Święta były conajmniej tak udane jak nasze!

No comments:

Post a Comment

Thanks a lot for your comments!/ Bardzo dziekuje za komentarze!