Tuesday 22 May 2012

Lemon pie/Tarta cytrynowa

IMG_9488

Once I have seen this post on Patrycja’s blog I knew that I have to make a lemon pie. It took me some time before I did but once it was baked it was divine! Even Wojtek, who eats only chocolate cakes enjoyed it a lot. A perfect pie for a hot sunny day.  For receipe see comments below.

IMG_9497

Najpierw chodziła za Patą, a odkąd zobaczyłam ten wpis na jej blogu zaczęła ‘chodzić’ za mną – tarta cytrynowa. I od tego czasu tak sobie chodziła I chodziła aż w końcu wyszła mi… całkiem pysznie.

Przepis znalazłam tutaj. Dodałam jedynie mniej soku z cytryny. Polecam serdecznie! Wspaniałe, bardzo proste ciasto na upalne dni. Tak dobre, że nawet Wojtek, który nie je ciast innych niż czekoladowe zjadł kawałek z wielką przyjemnością.


IMG_9499

14 comments:

  1. Where do I get the recipe (in english please)??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Here it is:

      Ingredients for the crust:

      • 195 g plain flour
      • 2 tablespoons granulated sugar
      • 115 g butter
      • 1 egg yolk
      • 1 tablespoon lemon juice

      Knead the ingredients for the crust. Wrap the dough in foil, cool in the refrigerator for 30 minutes.

      Ingredients for the lemon custard:

      • 5 eggs
      • 120 g castor sugar
      • 200 ml double cream
      • 2 teaspoons cornstarch
      • zest of 2 lemons
      • 150 ml of lemon juice

      Mix all the ingredients (add lemon juice in small amounts and check each time whether it is not too sour, I used only 80 ml).

      After removing the dough from the refrigerator put it in the the tart mold (a cross-section approx. 24 cm), previously greased with butter. Align, prick with fork. Bake at 200 º C for 20 minutes.

      Pour the lemon custard onto baked crust. Bake for 30 minutes at 180 ºC, until golden. You may cover the top with aluminum foil to prevent it from burning. Cool, put for a few hours in the refrigerator. Before serving you can sprinkle with powdered sugar.

      Bon appetit!

      Delete
  2. Ojaa.. teraz będzie chodzić za mną ;) W weekend chyba upiekę :)

    ReplyDelete
  3. Fkatycznie smaka robi;) Chyba tez sie skusze. Moj maz robil swego czasu rozne pikantne tarty (warzywno-grzybowo-miesne), nigdy nie bawil sie z ciastem, tylko bral gotowca z zamrazarki (ciasto francuskie) i musze przyznac, ze prostszego sposobu na dno tarty nie ma;) a cytryny maja w sobie to "cos". od paru lat robie konfiture cytrynowa z calych cytryn. schodzi kilka dni, ale efekt jest powalajacy. Nawet kolezance robilam, bo jej chlop chodzil i zrzedzil, ze herbaty wypic nie moze;) Niby nic, ale herbate pil tylko i wylacznie z ta konfitura:) kiedys podalam na imprezie najprostszy deser: lowy waniliowe z cieplym sosem czekoladowym i wlasnie odrobina konfitury z cytryn. Goscie byli zachwyceni. maz ma w piatek urodziny, wiec tarta bedzie idealna :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja tez zwykle kupuje ciasto w sklepie, ale to jest z dodatkiem soku, a poza tym ochota mnie wieczorem naszla a nie mialam nic w zamrazalce :)

      Ja do pikantnych tart kupuje zwykle 'deeg voor hartige taartjes'. Ciasto francuske lubie, ale w tartach jest troche jak dla mnie za slodkie. Lubie tez bardzo filo, szczegolnie te nadpieczone platki z gory....

      Delete
  4. pysznosci! szkoda ze zazwyczaj ciasta mi nie wychodza :/ nie mam serca do pieczenia :/

    ReplyDelete
  5. ha no proszę właśnie wyrodziłam post o tartach cytrynowych :)Tą też spróbuję.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, juz do Ciebie lece!

      Delete
    2. No właśnie się chciałam do Was pouśmiechac za tarte - mniam ;)

      Delete
  6. Wypróbuję po weekendzie. :) Nie tylko tarta Ci wyszła, foty też piękne!

    ReplyDelete
  7. A jakie foty piękne! fiu fiu!
    Wygląda smakowicie :D

    ReplyDelete

Thanks a lot for your comments!/ Bardzo dziekuje za komentarze!