Sunday 11 December 2011

Cardboard Christmas tree d.i.y./Kartonowa choinka

IMG_8167

I’m so glad that this idea popped in my head. It is so simple but keeps children quite long busy. The other day we went to Ikea to buy lamp shades and now we have plenty of cardboard. In the evening when kids were bit bored I just cut four identical Christmas tree shapes. Then I aligned them one on another and made a small hole in the very center. On two of them I cut a straight line from the bottom to this point and on the other two from the top to this point. Children had a lot of fun decorating them. On the end I took one of each kind and put them together to make a small tree. I thought that my kiddos will like to decorate them with stickers or so but they made own advent calendars by hanging some stuff wrapped in a paper tissue ^^ Probably the advent calendar I made for them was not enough.

IMG_8145IMG_8146

Strasznie się cieszę, że wpadłam na pomysł zrobienia z dziećmi tych choinek. Pomysł jest wybitnie prosty, a dzieci mają dosyć długo zajęcie. Parę dni temu kupiliśmy w Ikei lampy I zostało nam po nich sporo kartonu. Wieczorem kiedy dzieciaki były trochę znudzone wycięłam z tego kartonu cztery identyczne choinki. Położyłam je jedną na drugiej I zrobiłam dziurkę w samym środku a potem w dwóch zrobiłam nacięcie od góry do tej dziurki a w dwóch pozostałych od dziurki do dołu. Potem dzieci sobie je dekorowały. Myślałam, że poprzykejają na nie bąbki, ale oni zrobili sobie kolejne kalenarze adwentowe wieszając na nich pełno własnych zabawek zapakowanych w chusteczki papierowe ^^ Widocznie kalenarz adwentowy,który dla nich zrobiłam był niewystarczający.

IMG_8172IMG_8175

1 comment:

  1. Świetny pomysł, bezczelnie go zgapiam, zarówno do wykorzystania w pracy jak i jako zajęcia dla własnych dzieci :))) Pozdrawiam:)

    ReplyDelete

Thanks a lot for your comments!/ Bardzo dziekuje za komentarze!